onsdag 28 december 2011

Min jul

Detta har hänt sen sist:
1. Jag har firat jul i vanlig ordning. Fått ett helt nytt spinning-kit, inklusive nya skor. Nu är det bara att vänta på att kroppen ska komma tillbaka så jag får inviga. *längtar*
3. Jag har varit jättefull. Full som en kastrull, aspackad, tankad, osv. osv.
Min eminenta hemvändar-comeback försvann någonstans mellan 23.00 & 00.00 när jag raglade fram på dansgolvet på Challange. När jag äntligen fick komma hem tyckte jag det var lämpligt att skicka lite sms:
"Är mjk full god julz!!! Hoppas du haft det fins Sb12."
"Öigget i sängen, gud yoghurt hur länge som helst att skriva!"
Proklamerar fortfarande att det borde finnas alkolås på sms-funktionen.
2. Jag har ramlat. Brutalt. Iklädd endast underkläder, vinterjacka och skor. Jag sa till min fulla vän (jag nämner inga namn) "TA DET NU LUGNT, DET ÄR JÄTTEHALKIGT!" och jag var så ansvarsfull och gick så moget och vuxet försiktigt tills jag såg rävspår i snön och blev så exhalterad att jag måste ha tappat kontrollen för en sekund. Alltid ska man straffas för att man för en liten liten liten stund känner lycka.
3. Jag har frossat. En gammal jul-klassiker. Men nu när jag inte har kvar min mage känns det som att jag har ett tomrum att fylla. Going swell.
4. Jag har blivit extremt utmobbad av Ebbe. Han kör med klassisk utfrysning och bully. Typ "Farmor, vad gör Jenny här? (Vi är alltså i mitt hem) Varför ska hon vara här? Jag vill inte det? Jag vill inte se henne" eller den gamla klassiska "Dumma Jenny. Jag tycker inte om att du är här. Sluta följa efter mig". OBS! Jag följer inte efter som en manisk faster. I'm playing it cool, låtsas som att jag inte bryr mig fast jag låser in mig och grinar på toaletten emellanåt och undrar hur allt jag byggt upp kunde raseras så snabbt när Carro kom hem från Stockholm. Måste ändra taktik, eller satsa mina kort på Inez.
PICAS:
Detta händer, as we speak.
Lyssnar på när mamma och Ebbe leker i sin "båt" medans jag samlar snor och diverse baciller.
Inte alls dumt, förutom sjukdomen.
Mina små rökhaggor en dimmig kväll i Luleå.
<3

Han jag älskar som hatar mig.
Men jag tänker att han kanske använder sig av den gamla klassiska:
"den man älskar agar man"
Troligt.

1 kommentar:

  1. Haha, vilken underbar jul. Gillar framförallt Juldagen. Och så det där med Ebbe, barn är sånna. Du konkurrerar ju om Britt med honom. Han märker det, han blir listig som en räv. Han fryser ut dig. Dom är sånna, de där små liven.

    SvaraRadera