måndag 12 september 2011

mitt livs ovärdigaste ögonblick, del 13

Halloween, 2010
Jag hade kommit på den briljanta idén att klä ut mig till Lady Gaga.
De små cirklarna på min korsett är soja-salami som jag hade sytt fast för hand, och skorna hade jag klätt in i folie (tanken var coola platåskor - EJ moonboots.)
Kvällen slutade abrupt 23.00 när jag låg och spydde i ett buskage.
När jag efter en förnedrande taxiresa slutligen kom hem blev jag direkt attackerad av en hund som ville smaska upp de få korvar som var kvar på mig, efter att ha lämnat de flesta av korvarna på festen.
Om det är förnedrande att bli för full och spy i en buske vid 26 års ålder, att åka taxi med en chaufför som är livrädd, att komma hem nerspydd till en mogen och salongsberusad sambo, att möta en hund som vill äta de kläder man så omsorgsfullt skapat så är det hundra gånger mer förnedrande att vara utklädd till Lady Gaga samtidigt som man gör det.
Värdighet!

1 kommentar: