torsdag 1 september 2011

Jenka vs. AFtonbladet 1-0

Igår när jag läste Aftonbladet blev jag så föbannad så jag var tvungen att skicka ett mail till mannen i fråga som skrivit artikeln, en artikel om en man som torterat sin fru under lång tid.
(Ungefär som när jag skrev insändare i Piteå-Tidningen om kött är mord etc.)
Han skrev väldigt skuldbeläggande, tex:
"Istället för att avsluta relationen och polisanmäla gifte sig den 50-åriga kvinnan med den 43-åriga mannen".
Detta skrev han efter att ingående beskriva på vilka sätt mannen hade torterat henne: skurit av henne hälsenan, huggit henne över hela kroppen med en filékniv etc.
Dumma jävla kvinna.
Det är fan inte synd om henne om hon väljer att gå tillbaka till någon som skär av henne hälsenan så hon inte kommer att kunna gå normalt igen.
Ungefär med den tonen var artikeln skriven.
30 minuter efter att jag hade skickat mitt upprörda, men samlade mail så får jag svar.
 
"Hej Jenny!
Jag har inte sett den formuleringen förrän nu.
Jag uttryckte det annorlunda i den text jag lämnade, det är nog våran textredigerare som har ändrat i texten.
Jag ska prata med nätredaktionen och se om vi kan ändra tillbaka.
Tack för påpekandet."

YOU BETTER!!!!!!!!!!!
Eller skära av hälsenan på textredigeraren.
Jag känner mig väldigt präktig.
Ungefär som när Nudeln ringde in till AXA och klagade över hur lite quinoa det var i den müsli han köpt som faktisk lovade att den skulle innehålla 20% av det näringsrika kornet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar