onsdag 23 november 2011

Dagens Lilla Fridolf

En gång hade jag en väldigt speciell vän.
Han hette Lilla Fridolf.
Vi var så lika på något vis, som själsfränder som aldrig mötts.
Säg mig, Fridolf: vart tog du vägen? Dom brukar säga "home is wherever I lay my head", men vart lägger du ditt lilla huvud. Jag saknar dig.
...& eftersom jag saknar den sjätte medlemmen i The Bombettes så skapar jag härmed en "dagens Lilla Fridolf".
För att Fridolf har hög moral som visar sig de gånger vi andra tappar våran.

Lilla Fridolf säger nej till överkonsumtion.
Bestämt nej.

Yours truly
//Jenny Margareta Nilsson

1 kommentar:

  1. Kära Jenny,
    Vill med detta bara meddela att jag lever och mår bra. Befinner mig på vägarna igen, denna gång på egen hand. Jag kallar det "Rätt-ska-vara-rätt Tour" och ser det som en moralens mission. Längtar dock hem till en burk Bullens och en halv folköl. Pelargonerna står i en pappkasse i källaren så de ska nog klara vintern. Vi hade en fin tid tillsammans. Kanske korsas våra vägar snart igen. Gokväll.

    SvaraRadera