måndag 10 oktober 2011

Piteå by night

I helgen har jag spenderat lördagen på 30års-fest.
Vi vann ett quiz och i norrländska tecken var vinsten en dunk med Chateau de Garage.
Sug på den vinsten.
När vi tog emot priset så skrek alla: ÖGAT! ÖGAT! ÖGAT! ÖGAT!
Vad fan är ögat? Och hur kan alla i lokalen veta vad ögat är om inte jag vet?
Jag är ju fan born & raised i Piteå. Kanske måste inse att jag inte hänger med i utvecklingen längre.
Ögat går till enligt följande:
1. Öppna dunken
2. Spärra upp ditt ena öga
3. Sätt ögat mot mynningen och tippa upp dunken så ditt öga möter döden av Chateau de Garage
Syftet? Ingen vet. Men alla visste att vi skulle möta ögat.

En annan sak som jag reflekterar över är denna fruktansvärda smärta i kroppen som uppstår varje gång jag släpper loss mina dansdemoner på fest.
Är jag för gammal eller dansar jag ej ergonomiskt?
MVH //dansande reumatiker?

Eventuell konsekvens av partytricket "ögat".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar