söndag 21 augusti 2011

dagens skräck

I helgen fick jag se något fasansfullt.
Något helt vidrigt, oförlåtligt och ytterst skamfullt.
Jag fick se inte bara ett klipp, utan TRE klipp med Tomas Ledin.
Det skrämde livet ur mig, jag är förevigt förstörd.
Tomas, jag har några frågor till dig:
Vem är du?
Vad vill du?
Varför har du ingen självdistans?
Varför tror du att någon vill höra en "nyanserad" version av "Inatt är jag din?"
Varför knackar du på gitarren som effekt?
Hur kan du skriva en textrad som lyder:
"Jag erbjuder dig min kropp, serverat på ett silverfat"?
Varför kan du bara inte sluta spela dina låtar - för allas bästa?

Tomas Ledin är obehaglig, del 1:



Tomas Ledin är obehaglig, del 2:

Snälla, kom inte med din "festglada orkester" någonstans ens nära Mariehem.


Tomas Ledin är obehaglig, del 3:

4 kommentarer:

  1. Älskar att han i klipp 3 inte kan texten på sin egen låt och kör den klassiska "baa dabadabaamm mmm badoo"
    Aj!

    SvaraRadera
  2. Tomas Ledin - partyfrisk rockräv

    SvaraRadera
  3. Hahahhaha jag veeeeeet!!!!! Varför kan han itne texten?? och vill man vara en partyfrisk rockräv vid den åldern?

    SvaraRadera
  4. Nej men alltså klipp nr tre!! Kvinnan som gråter och de spontana handklappen toppas ju verkligen av att Tomas ropar "refräng!" innan refrängen. Tack Tomas!

    SvaraRadera