söndag 28 augusti 2011

Dagens forna liv

"Hugo, min Hugo! Vad kan jag säga, jag avgudar denna killen! Bästa hänget, kelgris, jättefina ögon. han är iof lite lat men heeeeelt underbar!! Denna kille skulle jag kunna döda för att hehålla hela livet ut, eller tja, jag skulle kunna ge vad som helst för att få ha honom levandes hos mig hela livet ut. Han är en kille som alla avgudar, charmar precis alla med sitt lugna mysiga sätt och kan aldrig göra någon illa denna killen. Han blir mer än gärna där man sätter honom, ge honom en vindruva i soffan och han skulle pussa ihjäl dig så nöjd han blir av all närhet han kan få."  


Detta skulle kunna vara en beskrivning av en helt fantastisk kille. 
Det bästa i hela texten är: 
"ge honom en vindruva i soffan och han skulle kunna pussa ihjäl dig så nöjd han blir av all närhet han kan få. " 
Men det sorgliga är att det faktiskt är en tamråtta det handlar om. 
Tamråttan Hugo, en kille att avguda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar